Emmas

Spamalot på Oscarsteatern

Publicerad 2011-11-23 11:16:41 i Knoppen,

Förra veckan var jag med min kulturgrupp på teater. Denna gång hade jag med mig Mats också, och vi såg musikalen Spamalot.

Spamalot är en "rip-off" av filmen "Monty Python and the Holy Grail". Delar av Sveriges humorelit medverkade; Henrik Dorsin, Johan Glans och Adde Malmberg. Henrik Dorsin var inte så rolig som jag hade förväntat mig, men Johan Glans var som vanligt skitkul.

En för mig ny bekantskap var Robert Rydberg som gjorde kollektiv-bonden Dennis som pratade en hysteriskt rolig östgötska. Snygg var han också:


Snodd från www.robertrydberg.com

Pjäsen var väldigt mycket Monty Python, till exempel att det var tecknade inslag, men även att det var VÄLDIGT grabbigt... Alla stora roller spelades av män, tjejerna som medverkade hade som huvuduppgift att vara lättklädda och vackra.

Sammanfattningsvis tyckte jag det var underhållande men lite väl utdragna sång- och dansnummer för min smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela