Emmas

Runda eller böjda hus

Publicerad 2012-08-19 12:03:00 i Hus,

Nu är det dags för ett nytt hustema, och det är min tur att hitta på! Jag har bestämt mig för runda och böjda hus. Ut och leta. Två veckor har man på sig att lägga upp bidrag.
 
Här är över delen och underdelen av vad som ser ut att vara ett runt hus på Kungsholmen. Men egentligen är det ett långsmalt hus där det här är den rundade gaveln. Rätt så roligt ser det ut eftersom det är så högt och smalt, och balkongernas form matchar husgavelns.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-08-19 13:33:11

Ett runt bidrag! Vet inte riktigt om en fabrik räknas som ett hus men runt är det i alla fall eller rättare sagt flera runda silos bredvid varandra. Ha en skön söndag!

Postat av: Christina

Publicerad 2012-08-26 10:04:30

Hittade fler bilder på runda eller krökta hus i mitt arkiv så jag har lagt upp en bloggpost idag med dessa. Ha en skön söndag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela