Emmas

Årets rookie

Publicerad 2012-12-18 15:52:00 i Alida,

I mitt jobb håller jag idag på att skriva diplom, som ska delas ut till medarbetare som har gjort särskilt bra ifrån sig.
 
Ett diplom ska tilldelas "årets rookie"; den nyanställde som har gjort flest inspektioner under året. Alla diplomen får illustrationer från Office ClipArt. Vet ni vad man får för typ av träffar när man söker på "rookie"?

Pepparkaksbak!
 
 
Om en rookie är en pepparkaksbagare så är det Alida som är årets rookie hemma hos oss. I söndags när vi skulle koka knäck så sa jag "Sirapen står på understa hyllan i skafferiet".

Hon höjde ögonbrynen och gav mig en blick:  "Mamma, jag vet var sirapen står. Jag skulle tro att det är jag som använder den oftast..."

Och det har hon sannerligen rätt i!
Bild från Office ClipArt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela