Emmas

Nöjd med dagens shopping

Publicerad 2012-12-15 21:55:00 i Allmänt,

Nu har jag köpt en väska som jag spanade in i somras, och som jag sedan dess har gått och känt ett sug efter. Det är ju liksom min väska... och nu är det faktiskt min väska för nu har jag köpt den! Jag är så himla nöjd. Den ska jag ha som kabinväska när vi flyger till Costa Rica om en vecka.
Innan vi åkte till väskaffären var vi i en kameraaffär för att köpa en kikare. Kikaren är jag också väldigt nöjd med! Så mycket bättre än min förra kikare! Ojojoj vad jag ska kolla på fåglar och andra djur i Costa Rica, som är känt för sin artrikedom. Jag hoppas få se vilda papegojor, tukan, kolibiri, apor och gäna havsskölddpaddor och valar eller delfiner...
I kameraaffären stod jag också och tittade på små kameraväskor/-ryggsäckar. Jag funderade på att köpa en och ha som kombinerad kamera-/handväska. Men de ser ju så jäkla tråkga ut. Så jag köpte ingen.
 
Men i väskaffren fick jag syn på en liten ryggsäck i samma serie som kabinväskan! Så himla fin! Uppenbarligen är den tänkt för barn, men remmarna gick att förlänga så att den passar på mig (dock inte med täckjacka). Den ska jag ha till stranden, på utflykter i djungeln och på shoppingturer. Perfekt plats för kameran, pengar och en vattenflaska.
Det allra första inköpet jag gjorde idag var inte ägnat för resan, utan för vintern. Ett par sköna vattentäta skor med utfällbara broddar! 
Ja idag har jag gjort av med mycket pengar, men jag är grymt nöjd med vad jag fått för dem.
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-12-16 11:01:33

Såna skor vill jag också ha! Recension när du hunnit testa dem önskas :-) Verkligen passande väskor också! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela