Emmas

Åka pendeltåg

Publicerad 2012-01-10 20:05:21 i Allmänt,

Idag kom vintern till Stockholm, säger SMHI.

Vi får hoppas att pendeltågen klarar den här vintern bättre än de två senste. Då var det inte så kul att vara tågpendlare. Men annars tycker jag på det hela taget att pendeltåg är bra! Och eftersom jag tillbringar en icke försumbar tid av mitt liv på pendeln eller på perrongen väntandes på pendeln så blev det där jag tog mina foton till veckans tisdagstema: Fönster.





Två låtar där pendeltåg omnämns kommer jag på:

Markoolios Åka pendeltåg (ja e en looser baby, jag har inget körkort) och en till, den spelades en hel del på radio för sådär 10-15 år sen, jag tror att artisten hette Papa Boost och han sjöng

Jag åker buss eller pendeltåget till stan
Titta på vackra flickor hela dan


Nuförtiden är det inte många som tittar på vackra flickor (eller pojkar) när de åker pendeltåg. Alla bara tittar ner i sina mobiler, eller möjligen i Metro.

Kommentarer

Postat av: Sirpa

Publicerad 2012-01-10 20:35:28

Spännande tolkning på temat fönster!

Postat av: Beppan

Publicerad 2012-01-10 20:36:27

Fönster jag sällan tittar genom - synd att de inte finns norröver dessa transportmedel. Så skönt det vore att slippa ta bilen till jobbet...

Postat av: SigridfraEnget

Publicerad 2012-01-10 20:58:48

Jättebra tolkat!

Postat av: Vespa Vulgaris

Publicerad 2012-01-10 21:08:01

Ack ja. Hur stor del är livet tillbringar man inte med att längtansfullt blicka ut från pendeltågsfönstren? :-)

Postat av: Vespa Vulgaris

Publicerad 2012-01-10 21:09:16

Hm, fastnade inte min kommentar? förbrydd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela