Emmas

Shoppingcentrum

Publicerad 2012-01-22 17:24:35 i Hus,

Nutidens mötesplats nummer ett måste väl vara shoppingcentret?

Vi har gångavstånd till två stora inomhusgallerior, Sollentuna centrum (knappt 10 minuter) och Stinsen (knappt fem minuter).

Sollentuna är det tjusigaste av de två, både vad avser själva byggnaden och ett lite mer exklusivt utbud av butiker. Där finns ett konstgjort vattenfall, palmer, en eldstad och många små mötesplaser både i form av serveringar och utplacerade soffor man kan sitta i utan tvång på att köpa något.


(utanför finns som synes ett modernt "tornur")






Stinsen är ändå det jag besöker oftast, dels är det närmare och dels är jag mer intresserad av att handla på Panduro och Clas Ohlson än på exklusiva boutiqer.



Fler exempel på mötesplatser hittar du på VeckansHus!

Kommentarer

Postat av: Leena

Publicerad 2012-01-22 18:01:32

Haha, visst har du rätt! Det är där folk träffas ... vi hör ofta från våra bekanta att de har träffats på Ica Maxi. Oss träffar de dock inte så ofta där eftersom vi handlar tidigt på morgonen när inte så många är vakna. Det går snabbt och smidigt då, och eftersom ingen av oss gillar att handla passar det oss väldigt bra.

Ha det gott!

Postat av: Anki

Publicerad 2012-01-22 18:11:17

Visst... så sant som det är sagt... köpcentret är en riktigt modern mötesplats! Fina bilder dessutom!

Postat av: Hedwig

Publicerad 2012-01-22 18:15:10

Jag skulle också välja Stinsen, men Sollentuna var ju riktigt snyggt och fräscht. Ser riktigt hemtrevligt ut, inte alls så sterilt som många nya centrum.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela