Emmas

Lycka är ett nytt kryss - dubbel lycka två nya kryss

Publicerad 2012-07-26 22:27:00 i Allmänt,

När jag stod och slötittade på fåglar genom fönstret på landet fick jag syn på en liten hackspett i vårt döda körsbärsträd. Pulsen steg, kunde det vara minre hackespett? Jag sprang efter kikare och fågelbok, och minsann! Nytt "kryss".
 
Några dagar senare träffade jag Agneta och vi började prata fåglar. Hon påpekade att jag i ett blogginlägg lagt upp en bild på en fågel och skrivit att det var en orrhöna. "Jag är rätt så söker på att det var en järpe" sa Agneta. Nu har jag kollat upp fågeln, och det var faktiskt en järpe! Även den såg vi från fönstret, fast i Rörvattnet.
 
Därmed har jag fått två nya kryss på en vecka (även om det var drygt ett år sedan jag såg den ena fågeln)! Inte illa för att inte varit ute och fågelskådat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela