Emmas

Mitt alter ego - fru Permafrost

Publicerad 2012-10-25 10:27:56 i Kreativt,

Fru Permafrost, min inre chef, är, som namnet antyder, en iskall kvinna. Alltid lika välorganiserad. Var sak har sin plats. Hon skriver rutiner och snörper missnöjt på munnen när de inte följs. Mitt vanliga jag - slarvig, barnslig och lat - tittar visserligen fram även på jobbet, men hade jag inte haft fru Permafrost hade jag definitivt inte blivit chef.
 
Även hemma går Permafrost in och styr upp ibland. Det är hon som ser till att räkningarna blir betalda, och att det är undanplockat i lägenheten när Rut ska komma. Hon försöker få mig att plocka i diskmaskinen istället för att spela dataspel och blogga. Men hon lyckas inte alltid!
 
Se fler illustrationer på temat alter ego hos nollfemnolltvå
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela