Emmas

Surrealism i vardagen

Publicerad 2012-10-18 11:29:00 i Kreativt,

Förra helgen satt jag och Alida på tunnelbanan. Mitt emot oss satt en kvinna i täckjacka, vinterkängor, halsduk och mössa. Då klev det på en tjej och satte sig på den fjärde platsen. Hon hade korta shorts och bara ben. Jag vände mig till Alida och sa:
-Man kan undra vad det är för årstid...
 
Alida tyckte jag var pinsam (eller rättare sagt, hon tyckte det var ytterligare ett bevis på hur pinsam jag är). Men hon håller med om att det var lite surrealistiskt.
 
Fler surrealistiska bilder hittar ni hos Artemilia!
 

Kommentarer

Postat av: LADY THIRTY

Publicerad 2012-10-18 14:02:34

Vilka kontraster! Fin bild!

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-10-18 16:32:30

Haha, jag minns när jag bode i Spanien, då hände sånt där ofta. Engelsmännen struttade runt i bikini medan spanjorerna såg ut som om det försökte överleva vintern i Sibirien. Fin bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela