Emmas

Husnummer

Publicerad 2012-09-16 12:00:00 i Hus,

När jag var ung hade husen på landet inga nummer. Någon gång efter att jag flyttat hemifrån blev det obligatoriskt att husen skulle vara numrerade, för att utryckningsfordon skulle hitta rätt. Detta visste jag inget om, och siffrorna som pappa satt upp på husknuten la jag inte märke till när jag var hemma och hälsade på.

När vi för drygt ett år sedan skulle sälja huset trodde jag det var ett misstag att det stod "Adress: Rörvattnet 123" i annonsen. Men det var det alltså inte! Tittar man noga på bilden nedan så ser man att där är ett nummer. Men det var inte så konstigt att jag inte lagt märke till det, eller hur?
Förstoring:
 
Pappa hade format siffrorna av träpinnar, lika omålade som väggen de satt på. Originellt och fint, men inte så tydligt.
 
Husnummer är periodens hustema! Naturligtvis inte bara på hus på landet, utan även inne i städer och samhällen. Har du vackra eller originella exempel på husnummer så lägg upp dem på din blogg senast 30 september och skriv en kommentar till det här inlägget så länkar jag till dig i sammanfattningen.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-09-18 18:57:50

Nu har jag gjort en liten rundtur och fotograferat husnummer. Ha en skön kvöll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela