Emmas

Jag är inte bara språkpolis utan också Besserwisser

Publicerad 2012-09-27 16:49:00 i Språkpolis,

...så idag när jag satt på en kurs i rekrytering, och föreläsaren bland annat pratade om hur man ska veta att personen man anställer har en tillräckligt god språklig förmåga, för att senare påpeka att man inte får ringa och ta referenser av en person som kanditaten inte uppgett som referent, och på så sätt avslöja att kandidaten söker nytt jobb, för vi får inte utelämna kanditaten -
 
- så måste jag bita mig i tungan för att inte säga "Du menar kanske utlämna?"
 
Och när jag sedan går in på FB för att kolla vad som har hänt där sen sist, och en av mina FB-vänner har skrivit
 
 ...så måste jag sätta mig på fingrarna för att inte skriva kommentaren "Dedikerar du ris och glans till denna vackra dag?"
 
(Jag ska inte gå in på vad jag i övrigt tycker om den typen av inlägg på FB.)
 
Sådärja. Nu har jag fått avreagera mig, och visa hur bra jag själv är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela