Emmas

Moralpanik

Publicerad 2012-09-06 13:35:00 i Kreativt, Kroppen,

När jag fick veta att veckans torsdagsutmaning var "rita något som börjar på BA" så spånade jag på olika alternativ - bajs, banan, barn, bayrare (i lederhosen och med ölsejdlar i händerna), balle, barm, bak, bastu...
 
Jag kom på att om jag ritade en bastu så kunde jag få in barn, barm, balle och bak på samma bild!
 
När vi är och badar byter de flesta mellan 10 och 25 om under en handduk, eller inne på toaletten, och duschar i badkläderna. Bastar de så gör de det insvepta i handdukar Annat var det på min tid! Då utnyttjade vi omklädningsrum och duschar för att studera hur andra såg ut nakna och visa upp oss själva. Vi är alla lika, det vill säga vi har samma kroppsdelar, men vi är också alla olika, när det gäller kroppsdelarnas storlek och form. Ska det vara något att skämmas för!? Och bastu, ja det kunde man bada ihop med andra könet också, inget konstigt med det (bara lite spännande).
 
 
 
Länkar till fler bilder på saker som börjar på BA ska under dagen samlas hos ArtEmilia. Om inte annat så hittar man en bild, och länk till flera, hos Smäm.

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2012-09-06 14:19:38

Haha, bra där :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-09-06 14:38:56

kul bild!:) ja det är det som är så kul, att det blir så olika bilder :)

Postat av: Linn

Publicerad 2012-09-06 18:22:22

Ja, det var två begynnelsebokstäver som satte igång i fantasin, min sagt... :-) Tur att du inte ritade b*js i bastun också ;-)

Postat av: emilia

Publicerad 2012-09-06 21:07:30

jäkligt nice! kul att du är med :)

Postat av: Ylva

Publicerad 2012-09-06 21:15:43

Fint som snus! Känns som sommar och glada kvällar.

Postat av: Malin

Publicerad 2012-09-07 08:24:26

Tänk att du fortfarande ritar, och jättebra dessutom!

Postat av: Ida

Publicerad 2012-09-07 15:02:42

Inte dumt!
Ja, här har man märkt att folk är lite blyga eller vad man ska säga, i Finland är det lite annorlunda med bastun, då är det ganska fritt med nakenheten, hah.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela