Emmas

Berättelsen om Pi

Publicerad 2013-01-23 21:09:25 i Allmänt,

I lördags bjöd jag familjen på bio (det var LÄNGE sen). Vi såg Berättelsen om Pi av Ang Lee, och vi såg den i 3D.
 
Det var överväldigande! Överväldigande vackert och överväldigande hemskt. Du har säkert hört talas om boken/filmen, så jag går inte in på vad den handlar om Om du inte har det, så läs gärna SVDs recension.
 
Man kanske kan tro att en över två timmar lång film om en tonårig pojke och en tiger i en livbåt på havet kan bli lite långtråkig, men inte alls!
 
Det fanns också mycket att diskutera efteråt, olika tolkningar av det som hänt. Jag kan inte gå in på vad, om du som läser det här inte har sett filmen och tänker göra det. Det är inte meningen att man ska veta dessa tolkningar i början.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-23 22:35:14

Ja, helt fantastisk! Jag älskade boken och hade rätt höga förväntningar på filmen efter att ha läst några positiva recensioner. Den var så bra som jag hoppades! Vi var ett gäng på typ 17 pers som såg filmen och sen diskuterade den över en smarrig middag. Intressant...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela