Emmas

Personbästa på 10 km i går

Publicerad 2013-10-14 11:38:00 i Kroppen,

Se mig "spurta" förbi två andra tjejer och gå i mål i Hässelbyloppet!
 
Jag är kanske inte så snabb men jag är jäkligt nöjd: Jag klarade mitt mål på en tid under 1 tim 5 minuter med 6 sekunders marginal, och det var en fantastisk dag.
 
I september sprang jag midnattsloppet på 1 timme och 7 minuter, och mitt tidigare personliga rekord på milen var också från midnattsloppet; 1:06:41 år 2009.
 
Detta var första gången jag sprang Hässelbyloppet och det var ett väldigt trevligt arrangemang. Extra plus för den lättlöpta flacka banan i fin miljö, och att man fick kaffe och kanelbulle efter målgången (istället för den äckliga energibar man får efter midnattsloppet).
 
Nu återstår frågan hur jag ska lyckas hålla igång hela vintern så jag slipper börja om från noll nästa vår, som det alltid har varit hittills. Tips på upplägg för att bibehålla formen välkomnas! Det är knepigt nu när det blir mörkt och kallt och halt. Springa på löpband är jag inte intresserad av. Planen är att simma en gång i veckan (jag ska gå en crawlkurs för nybörjare!) och gå på aerobics en gång i veckan, och så springa (alternativt åka skidor när det blir snö) en gång. Men vad ska jag då satsa på att springa för sträcka och tempo?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela